Πρακτικά Γενικής Συνέλευσης Μελών 8ης Οκτωβρίου 2011

Σήμερα Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη Γενική Συνέλευση μελών της Ένωσης Άθεων. Συμμετείχαν συνολικά 16 (δεκαέξι) μέλη, τα 14 στην Αθήνα και τα 2 στη Θεσσαλονίκη με απευθείας ηλεκτρονική σύνδεση. Επειδή δεν υπήρχε απαρτία στη Θεσσαλονίκη, προτάθηκε στη Συνέλευση να επιτραπεί η συμμετοχή των μελών που βρίσκονταν εκεί μέσω ηλεκτρονικής σύνδεσης και έγινε ομόφωνα δεκτό. Επίσης συμμετείχε ένα μέλος της Γραμματείας της Ένωσης Άθεων με απευθείας ηλεκτρονική σύνδεση από το Βέλγιο.

Γραμματέας της Συνέλευσης εκλέχτηκε η Μαρίνα Τατιάνα Ραπακούλια και Πρόεδρος της Συνέλευσης ο Ναπολέων Πάπιστας.

Συζητήθηκαν όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.

1. Απολογισμός δράσεων της Ένωσης Άθεων

Η Μαρίνα Τατιάνα Ραπακούλια, μέλος της Γραμματείας, παρουσίασε συνοπτικά τον απολογισμό δράσεων της Ένωσης Άθεων από την ίδρυσή της έως σήμερα. Στο τέλος του πρακτικού επισυνάπτεται το κείμενο του απολογισμού.

2. Διαχείριση των οικονομικών της Ένωσης Άθεων

Α. Προτάθηκε να οριστούν τρία άτομα ως ταμίες για τη διαχείριση χρημάτων έως την ίδρυση του Σωματείου και να ανοίξουν λογαριασμό τραπέζης. Εγκρίθηκε ομόφωνα και ορίστηκαν οι Γκουσγκούνη Χριστίνα, Μαρκουίζος Αντώνιος και Ραπακούλια Μαρίνα Τατιάνα.

Β. Προτάθηκε να γίνεται έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
Β1. Από δύο ελεγκτές που θα ορίσει η Γενική Συνέλευση Μελών – έλαβε 9 ψήφους
Β2. Με ανάρτηση των παραστατικών στο διαδίκτυο για έλεγχο από όλα τα μέλη – έλαβε 8 ψήφους
Β3. Απευθείας από τη Γενική Συνέλευση Μελών – δεν έλαβε καμία ψήφο.
Ορίστηκαν ως ελεγκτές οι Δημακόπουλος Γεώργιος και Λυμπερίδης Απόστολος.

3. Καταστατικό Σωματείου

Εξηγήθηκαν οι λόγοι για τους οποίους το Πρωτοδικείο απέρριψε το καταστατικό του Σωματείου που υποβάλλαμε, και προτάθηκε να αφαιρεθούν από το νέο καταστατικό που θα υποβληθεί όλες οι αναφορές σε Μόνιμη Ηλεκτρονική Γενική Συνέλευση, ώστε να μην αντιμετωπίσουμε νέα απόρριψη. Εγκρίθηκε ομόφωνα.

Επίσης προτάθηκε να αφαιρεθούν και οι αναφορές σε Τοπικές Συνελεύσεις, επειδή η διεξαγωγή τους παρουσιάζει πολλά πρακτικά προβλήματα και κρίθηκε ότι η αναφορά σε αυτές ενδέχεται επίσης να επιφέρει απόρριψη του καταστατικού. Εγκρίθηκε ομόφωνα.

4. Πρόγραμμα δράσεων

Επισημάνθηκε από αρκετούς η ανάγκη προσέλκυσης περισσότερων μελών, αλληλένδετη με την ανάγκη δημοσιότητας, είτε με προσέλκυση της προσοχής των ΜΜΕ είτε με αμειβόμενη διαφήμιση.

Προτάθηκαν πολλές δράσεις και οι προτάσεις δεν τέθηκαν σε ψηφοφορία αλλά καταγράφηκαν ώστε να επιχειρηθεί η υλοποίησή τους στο βαθμό που αυτό θα είναι εφικτό. Ορισμένες ανατέθηκαν ήδη σε κάποια από τα παρόντα μέλη.

– Προετοιμασία πρότασης για την αναθεώρηση του Συντάγματος και προώθηση της πρότασης με κάθε διαθέσιμο τρόπο, μεταξύ άλλων μέσω επαφών με άλλες ομάδες (Ένωση Ουμανιστών, Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, πολιτικά κόμματα με συναφείς τοποθετήσεις κ.λπ.)
– Ενέργειες για την απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων από τα δικαστήρια και την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου στα δικαστήρια και όπου αλλού εφαρμόζεται.
– Να συνεχιστούν οι μηνιαίες συναντήσεις και να γίνει προσπάθεια να πραγματοποιούνται εκδηλώσεις με κάποιο θέμα, π.χ. διαλέξεις. Ομιλητές μπορούν να είναι και μέλη της Ένωσης.
– Να έλθουμε σε επαφη με τους διοργανωτές της συναυλίας 22-10-11 για άθεους οπαδούς του χέβι μέταλ και να δώσουμε το παρόν με φυλλάδια και αφίσσα (ανέλαβε ο Αποστόλης Λυμπερίδης)
– Να ερευνήσουμε τη δυνατότητα μιας δράσης ανάλογης με των αγγλικών Atheist Buses (δημοσίευση αθεϊστικού μηνύματος σε αστικά λεωφορεία), καθώς και τη δυνατότητα δημοσίευσης ενός αθεϊστικού μηνύματος σε εφημερίδες και περιοδικά.
– Να έλθουμε σε επαφή με δημοσιογράφους που έχουν εκφράσει αθεϊστικές θέσεις και πεποιθήσεις για να πετύχουμε δημοσιότητα μέσω άρθρων, συνεντεύξεων κ.λπ.
– Να οργανώσουμε μια χιουμοριστική δράση δρομου “κατά” της φορολόγησης της εκκλησίας, ντυμένοι ιερείς και μοναχές.
– Να προτείνουμε σε επώνυμα άτομα να γίνουν επίτiμα μέλη της Ένωσης.
– Να εκδοθεί ένα αθεϊστικό παιδικό βιβλίο (ανέλαβε η Τατιάνα Ραπακούλια να κάνει τις πρώτες επαφές με εκδότες), καθώς και να μεταφραστούν και να εκδοθούν αθεϊστικά βιβλία γενικά, για ενήλικες και παιδιά.
– Όταν επαναληφθεί η εκδήλωση “Φανερός Δείπνος” να διατυπωθεί η πρόσκληση με τέτοιον τροπο που να μην δίνεται η έμφαση στην κρεοφαγία, επειδή αυτό αποκλείει και ενδεχομένως θίγει τους χορτοφάγους, αλλά να καθίσταται σαφές ότι δηλώνουμε απλώς έμπρακτα την μη συμμετοχή μας στη νηστεία και στο θρησκευτικό κλίμα των ημερών.

Επισημάνθηκε η ανάγκη ανεύρεσης δικηγόρου που να μπορεί και να θέλει να διαθέσει χρόνο για τις υποθέσεις της Ένωσης, επειδή οι δύο δικηγοροι που μας βοηθούν εθελοντικά συμμετέχουν ελάχιστα. Προτάθηκε να γίνει έκκληση στα μέλη, να αναρτηθεί αγγελία στο lawnet.gr, και να γίνουν επαφές με ορισμένους δικηγόρους που προτάθηκαν από μέλη.

Τέλος, προτάθηκε να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα και δράσεις πολιτικής φύσεως εκτός του σκοπού της Ένωσης (συγκεκριμένα η διεκδίκηση της μείωσης του αριθμού των Βουλευτών), αλλά η Γραμματεία έκρινε ότι κάτι τέτοιο αντίκειται στις διατάξεις του ισχύοντος Καταστατικού και απορρίφθηκε άμεσα.

Η Γραμματεία της Ένωσης Άθεων

 

Απολογισμός δράσεων Ένωσης Άθεων Μάιος 2010 – Οκτώβριος 2011

[spoiler]

Ίδρυση: Μάιος 2010
Σήμα Ένωσης Άθεων: Διαγωνισμός έως 31-1-2011, δύο διαδοχικές ψηφοφορίες.
Διαδικασία ίδρυσης σωματείου
30-5-2011 υπογραφή καταστατικού σωματείου «Ένωση Αθέων»
16-5-2011 κατάθεση καταστατικού στο Πρωτοδικείο Αθηνών
11-7-2011 απόρριψη της αίτησής μας από το Πρωτοδικείο, επειδή οι διατάξεις που αφορούν τη ΜΗΓΣ κρίθηκε ότι αντιτίθενται προς τον Αστικό Κώδικα. Συγκεκριμένα: (α) η ΜΗΓΣ δεν μπορεί να θεωρηθεί συνέλευση διότι δεν συγκαλείται, όπως ορίζει ο ΑΚ, αλλά συνεδριάζει διαρκώς, και (β) δεν είναι όλα τα μέλη ισότιμα, όπως ορίζει ο ΑΚ, γιατί όποιος δεν έχει ίντερνετ δεν συμμετέχει στη ΜΗΓΣ.
Νέα δικάσιμος: 6-2-2012

Υλικό προώθησης:
9-6-2011 Τυπώθηκαν μπλουζάκια.
Σχεδιάζουμε ημερολόγιο και ευχετήριες κάρτες.
Προτάθηκε η έκδοση βιβλίων (υπάρχει έτοιμη η μετάφραση ενός παιδικού γερμανικού βιβλίου).

Απαλλαγή από θρησκευτικά:
Παροχή πληροφόρησης στο κοινό για τα δικαιώματά του μέσω ιστοσελίδας και email
8-11-2010 επιστολή προς ΥπΠΔΒΜΘ για απαλλαγή από θρησκευτικά ζητώντας διευκρίνιση θεμάτων που είναι ασαφή ή αντιφατικά στις ισχύουσες εγκυκλίους (αν δικαιούνται όλοι οι πολίτες απαλλαγή ή μόνο οι «αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι», ποιοι θεωρούνται «χριστιανοί ορθόδοξοι» και πώς πιστοποιείται αυτή η ιδιότητα, αν απαιτείται δήλωση θρησκευτικών πεποιθήσεων για την αίτηση απαλλαγής, αν δικαιούνται να μην παρακολουθήσουν άλλο μάθημα εκείνη την ώρα, αν δικαιούνται να ζητήσουν προγραμματισμό την πρώτη ή τελευταία ώρα)
29-8-2011 αναφορά στο ΣτΠ με κοινοποίηση στο ΥπΠΔΒΜΘ για την απουσία απάντησης στην ανωτέρω επιστολή μας.
2-9-2011 επιστολή προς ΥπΠΔΒΜΘ με υπενθύμιση της αναπάντησης επιστολής μας και με νέα ερωτήματα (τυχόν περιορισμοί στη χρονική στιγμή υποβολής της αίτησης και σχετική νομοθεσία).
16-9-2011 λάβαμε απάντηση του ΥπΠΔΒΜΘ η οποία δεν απαντούσε ουσιαστικά στα ερωτήματά μας (αναφέρεται μόνο σε «μη ορθόδοξους» μαθητές, ως να δικαιούνται απαλλαγή μόνον αυτοι).
20-9-2011 επιστολή 29 γονέων προς Διεύθυνση Αβαθμιας και Ββαθμιας με ερωτήματα (1. Τον τρόπο διατύπωσης της αίτησης, 2. Τον αποδέκτη της αίτησης, 3. Τα δικαιολογητικά που τυχόν απαιτούνται, 4. Τις προϋποθέσεις για να έχει κανείς το δικαίωμα να ζητήσει απαλλαγή, 5. Τυχόν περιορισμό στη χρονική στιγμή υποβολής της αίτησης, 6. Τον τρόπο απασχόλησης των παιδιών με απαλλαγή κατά την ώρα του μαθήματος των θρησκευτικών, 7. Εάν μπορεί να ζητηθεί να προγραμματιστεί το μάθημα των θρησκευτικών την πρώτη ή την τελευταία ώρα για διευκόλυνση του μαθητή με απαλλαγή, 8. Τον τρόπο και τον χρόνο ειδοποίησης των γονέων για θρησκευτικής φύσης δραστηριότητες, εκκλησιασμοί, αγιασμοί κ.λπ.). Επικοινώνησε τηλεφωνικά ο κ.Παπαχρήστου από την Αβάθμια, βεβαίωσε ότι θα σταλεί απάντηση, και κατόπιν ερώτησης δήλωσε προφορικά ότι οι χριστιανοί ορθόδοξοι δικαιούνται απαλλαγής και ότι δεν υπάρχει περιορισμός στη χρονική στιγμή της αίτησης. Η γραπτή απάντηση που λάβαμε δεν απαντούσε ουσιαστικά στα ερωτήματά μας, ούτε περιελάμβανε τις προαναφερθείσες δηλώσεις του κ.Παπαχρήστου.

Θρησκευτικά στην παιδεία
10-1-2011 επιστολή προς ΥπΠΔΒΜΘ, στις άτυπες ομάδες εργασίας για αλλαγή κανονισμού λειτουργίας Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων (αιτήματα: αφαίρεση αναφοράς σε θρήσκευμα από όλα τα σχολικά έγγραφα, απομάκρυνση θρησκευτικών συμβόλων και να κατάργηση προσευχής και ο εκκλησιασμού, αφαίρεση διαθεματικών θρησκευτικών αναφορές από όλα τα μαθήματα, αντικατάσταση της παραίνεσης του νόμου 1566/1985 να διακατέχονται οι μαθητές από πίστη προς “τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης” με μια πρόταση που να μην είναι θρησκευτικά χρωματισμένη, κατάργηση μαθήματος Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και για όσο διάστημα το μάθημα των θρησκευτικών παραμείνει στην Πρωτοβάθμια, να εξασφαλιστεί η δυνατότητα απαλλαγής από αυτό για όλους τους μαθητές, ασχέτως του θρησκεύματος της οικογενείας τους, χωρίς αμφισημίες και χρονικούς περιορισμούς).
6-5-2011 επιστολή προς Υπουργό ΠΔΒΜΘ και βουλευτές για τα θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο (επισημαίνουμε ότι το μάθημα θα πρέπει να είναι γνωσιολογικό και όχι ομολογιακό, και ότι οι ώρες διδασκαλίες είναι ούτως ή άλλως πολλές και ζητάμε να μειωθούν σε 1 ώρα την εβδομάδα για ένα μόνο έτος).
9-5-2011 ερώτηση σε ομιλία της Υπουργού ΠΔΒΜΘ για το ίδιο θέμα. Η Υπουργός απάντησε ότι το μάθημα έχει ηθική και φιλοσοφική διάσταση και ότι αφορά την παράδοση και την ιστορία της κοινωνίας μας και είναι απαραίτητο.

Καταγραφή θρησκεύματος σε κρατικά αρχεία και έγγραφα:
Παροχή πληροφόρησης στο κοινό για τη διάκριση της ονοματοδοσίας από τη βάπτιση μέσω ιστοσελίδας και email.
Ενημέρωση του κοινού για τα δικαιώματά του μέσω ιστοσελίδας και email για τη δυνατότητα διαγραφής του θρησκεύματος από το ληξιαρχείο και το δημοτολόγιο.
Ιούνιος 2010: Εκστρατεία μαζικής διαγραφής θρησκεύματος σε όλη τη χώρα.
16-7-2011 αναφορά σε ΣτΠ και ΑΠΔΠΧ για αναγραφή θρησκεύματος στο απολυτήριο. Η απάντηση της ΑΠΔΠΧ ήταν ότι έχει ήδη εκδοθεί σχετική απόφαση, η 77Α/2002, πράγμα που ήδη γνωρίζαμε: το θέμα είναι γιατί δεν επιβάλλεται η υλοποίηση της απόφασης αυτής; Γιατί δεν προσαρμόζεται η σχετική νομοθεσία;
24-12-2010 επιστολές προς ΥπΠΔΒΜΘ, ΥπΕσΑπΗΔ, ΥπΕθΑμ και ΑΠΔΠΧ, για να μάθουμε αν τηρούνται αρχεία με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα (θρήσκευμα) στα Υπουργεία ή/και στις υπηρεσίες που ελέγχονται από αυτά. Οι επιστολές δεν έλαβαν απάντηση. Έγινε μόνο μία τηλεφωνική επικοινωνία από το ΥπΠΔΒΜΘ, όπου μας είπαν ότι δεν τηρούνται τέτοια αρχεία, πράγμα που γνωρίζουμε ότι δεν ισχύει: ίσως να μην τηρούνται στα καθαυτό Υπουργεία, αλλά τηρούνται σε ληξιαρχεία, σχολεία, στρατό κ.τ.ό.
15-11-2011 συμμετοχή σε δημόσια διαβούλευση για την αναθεώρηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ περί προσωπικών δεδομένων (αναλυτική αναφορά προβλημάτων Ελλάδας, προτάσεις για βελτίωση Οδηγίας: κατάργηση καταγραφής θρησκεύματος σε κρατικά αρχεία και έγγραφα, απαγόρευση δήλωσης θρησκεύματος ανηλίκου, προτάσεις για αντιμετώπιση παραβάσεων: σύσταση συμμόρφωσης προς τις κυβερνήσεις των Κρατών Μελών, υποχρεωτικές εκστρατείες ενημέρωσης σε όλα τα Κράτη Μέλη, υποχρεωτικά ενημερωτικά σεμινάρια σε όλα τα Κράτη Μέλη για τους υπαλλήλους κρατικών υπηρεσιών.
8-2-2011 καταγγείλαμε στην ΑΠΔΠΧ την απουσία απάντησης των Υπουργείων, την ενημερώσαμε για τη συμμετοχή μας στη διαβούλευση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ, και ζητήσαμε εξηγήσεις για τις πολυάριθμες περιπτώσεις παράβασης της Οδηγίας στη χώρα μας, οι οποίες θα πρέπει να διορθωθούν με μέριμνα της ΑΠΔΠΧ.
5-4-2011 επιστολή στην Ομάδα Εργασίας του Άρθρου 29 της Οδηγίας 95/46/ΕΚ, όπου επισημαίναμε τα προβλήματα στην εφαρμογή της Οδηγίας στη χώρα μας.

Εκκλησία και κράτος:
Αίτημα της εκκλησίας για εξαίρεση των κληρικών από το 1:5
2-3-3022 ερώτημα σε 4 βουλευτές (Κόλλια, Βελόπουλο, Νικολόπουλο, Μπεγλίτη) για το σκεπτικό του αιτήματος εξαίρεσης των κληρικών από τον κανόνα 1 πρόσληψη προς 5 απολύσεις στο δημόσιο
14-2-2011 ανοιχτή επιστολή προς Μητροπολίτη Κορινθίας και Υπουργούς Οικ., ΕσΑπΗΔ., ΠΔΒΜΘ για το ίδιο θέμα
29-3-2011 ερώτημα προς τον Υπουργό ΕσΑπΗΔ για το ίδιο θέμα: ποιοι είναι οι τομείς «υψίστης προτεραιότητας» που θα εξαιρεθούν από το 1:5;
9-5-2011 ερώτηση σε ομιλία της Υπουργού ΠΔΒΜΘ για το ίδιο θέμα. Η Υπουργός απάντησε ότι δεν θα γίνει καμία εξαίρεση στον κανόνα αυτόν.
Οικονομικά προνόμια εκκλησίας
16-2-2011 επιστολή προς τη Βουλή όπου στηρίζουμε την επιστολή της ομάδας πολιτών «Υπογράψτε να φορολογηθεί και η εκκλησία» προς την Τρόικα, την ΕΕ, τη Βουλή, το ΥπΟικ (καταγραφή και έλεγχος του τρόπου κτήσης της εκκλησιαστικής περιουσίας, πόθεν έσχες στους ιεράρχες, φορολόγηση της Εκκλησίας της Ελλάδας σαν αστική εταρεία, θέσπιση εκκλησιαστικού φόρου για μισθοδοσία κληρικών, λειτουργία των ιερατικών σχολών, και έξοδα Εκκλησίας)
29-9-2011 συμμετοχή στη διαμαρτυρία «Υπέρ φορολόγησης της εκκλησίας» (καταγραφή και έλεγχος του τρόπου κτήσης της εκκλησιαστικής περιουσίας Εκκλησίας, πόθεν έσχες στους ιεράρχες, φορολόγηση της Εκκλησία της Ελλάδας ως μη κερδοσκοπικό ΝΠΙΔ, ανάληψη της μισθοδοσίας των κληρικών εξ’ ολοκλήρου από την Εκκλησία)

Θρησκευτικά καθήκοντα στο στρατό
23-8-2011 τοποθέτηση προς Βουλή, Υπουργό ΕθΑμ και ΠρΠο με αφορμή ερώτηση του βουλευτή Νικολόπουλου (οι θρησκευτικές τελετές να μην είναι υποχρεωτικές, η τελετή εις μνήμην πεσόντων να είναι πολιτική και όχι θρησκευτική, να καταργηθεί η Διεύθυνσης Στρατιωτικών Ιερέων και η «χριστιανική διαπαιδαγώσηση»)

Εκδηλώσεις
Μια φορά το μήνα: συναντήσεις γνωριμίας για καφέ και συζήτηση.
29-1-2011 Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας
Το νόμισμα εξαφανίστηκε, αλλά το δώρο δόθηκε στον τυχερό με κλήρωση.
26-2-2011 Μασκέ πάρτυ «Ιπτάμενο Μακαρονοτέρας»
Τελέσθηκε συγχρονισμένη χορευτική δοξολογία με μεγάλη επιτυχία.
22-4-2011 «Φανερός δείπνος»
Τη Μεγάλη Παρασκευή άλλοι πενθούν, άλλοι όμως έχουν στη διάθεσή τους μια αργία που την αξιοποιούν με καλό φαγητό και παρέα.
14-6-2011 Ομιλία «Περί ύπαρξης θεού»
Ομιλητής ο Κύπριος Μιχάλης Αριστείδου, μέλος της Εν.Α. και τον Cyprus Freethinkers, καθηγητής μαθηματικών στο Northwestern State University, με master φιλοσοφίας.

[/spoiler]